Porshe boxter vs. Lotus Exige S, by Inštrukcije naravoslovja
povzeto po spletnem naslovu na Siol.net
Test nove generacije
Porsche boxster S
Ko se je leta 1996 zgodila njegova prva generacija, mu je nekdo pripel etiketo "baby porsche". Ampak novi boxster je v resnici brez sence dvoma povsem resen oziroma kar briljanten športni avto.
Baby? Da, za zavistneže in nepoznavalce!
Morda je prvi boxster v primerjavi z mnogo bolj legendarnim bratom porschejem 911 res bil videti nekoliko sramežljiv, previden … Ampak s sredinsko nameščenim motorjem in platneno streho je že takrat pokazal, kaj in kdo želi biti. Seveda,čistokrvni razburljivi roadster, avto, ki zavoje dojema kot svoj plen, nagrado in ob tem v človeške možgane naravnost s ceste pošilja tiste najbolj poželjive vozniške občutke.
O tem avtu kroži anekdota, da je nekoč nekdo s prestižne VIP-zabave na parkirišče ekskluzivnega nočnega kluba pripeljal pravo barbi lepotičko manekenske linije, mer in barv. A ko je ta razvajena damica zagledala njegovega boxsterja, je z vprašanjem "A nimaš za pravega porscheja?" menda povsem razorožila nepripravljenega možakarja.
Preden nadaljujemo, moramo razčistiti. Testni boxster S je avtomobilski atlet Boltovega kova in kdor mu ne priznava rodovniškega statusa plemenskega vranca športne linije iz Stuttgarta, je avtomobilsko preprosto premalo podkovan ali pa ga podžiga zavist.
O tem avtu kroži anekdota, da je nekoč nekdo s prestižne VIP-zabave na parkirišče ekskluzivnega nočnega kluba pripeljal pravo barbi lepotičko manekenske linije, mer in barv. A ko je ta razvajena damica zagledala njegovega boxsterja, je z vprašanjem "A nimaš za pravega porscheja?" menda povsem razorožila nepripravljenega možakarja.
Preden nadaljujemo, moramo razčistiti. Testni boxster S je avtomobilski atlet Boltovega kova in kdor mu ne priznava rodovniškega statusa plemenskega vranca športne linije iz Stuttgarta, je avtomobilsko preprosto premalo podkovan ali pa ga podžiga zavist.
Ni vedel, zakaj ga ima …
Je torej boxster avto za pravega dedca? Če vprašate nas, zagotovo. Tisti možakar pač ni vedel, zakaj ga ima, avto, mislimo. V novem boxsterju jedra užitkov, G-ja zagotovo ni treba iskati, saj že v prvem zavoju pride sam, če so le voznikova desnica dovolj trda, srce pogumno in glava čista, da je zadeva varna, in to tudi brez kondoma, za volanom seveda.
Pa še užitki, ki valovijo skozi telo ob silah pospeškov in pojemkov, so lahko vsaj tako dobri oziroma celo boljši, kot če elektronsko krmiljeno vzmetenje namesto mesene telovadbe na mračnem parkirišču ob rezki kovinski odi radosti do konca obremeni dirkaško navdahnjena konjenica šestvaljnega, sredinsko nameščenega bokser motorja.
Pa še užitki, ki valovijo skozi telo ob silah pospeškov in pojemkov, so lahko vsaj tako dobri oziroma celo boljši, kot če elektronsko krmiljeno vzmetenje namesto mesene telovadbe na mračnem parkirišču ob rezki kovinski odi radosti do konca obremeni dirkaško navdahnjena konjenica šestvaljnega, sredinsko nameščenega bokser motorja.
Lahko bi se izkazal kot vozniški bog in jo popeljal do avtomobilskega vrhunca
Bodimo iskreni. Kolikokrat se vam je zgodilo, da vam je dama po seksu rekla, da ste bog, da se v vas skriva sam Eros?
No, vsako polno pospeševanje iz zavoja, iskanje idealne točke zaviranja, spontan odziv z volanom in predvsem zares grozljivo hitro nabiranje vrednosti na merilniku hitrosti s hkratno natančnostjo lasersko vodenega izstrelka vas bo v novem boxsterju S navdalo z epsko izkušnjo. Da, takrat pa se boste zaradi tega avtomobila zares počutili kot vozniški bog.
Verjemite, mi v tistem prej opisanem položaju na parkirišču s tem avtom zagotovo ne bi bili prikrajšani za nič. Dama pa bi resnico o pravem porscheju v poplavi adrenalina in v navorskih sunkih skozi bliskovit sprehod prestavne kulise dojemala povsem brez sape in skozi napol priprte oči. Zavedanje, da je boxsterju naredila krivico, pa bi tako ali tako prišlo spontano, ob krikih navdušenja in groze hkrati.
No, vsako polno pospeševanje iz zavoja, iskanje idealne točke zaviranja, spontan odziv z volanom in predvsem zares grozljivo hitro nabiranje vrednosti na merilniku hitrosti s hkratno natančnostjo lasersko vodenega izstrelka vas bo v novem boxsterju S navdalo z epsko izkušnjo. Da, takrat pa se boste zaradi tega avtomobila zares počutili kot vozniški bog.
Verjemite, mi v tistem prej opisanem položaju na parkirišču s tem avtom zagotovo ne bi bili prikrajšani za nič. Dama pa bi resnico o pravem porscheju v poplavi adrenalina in v navorskih sunkih skozi bliskovit sprehod prestavne kulise dojemala povsem brez sape in skozi napol priprte oči. Zavedanje, da je boxsterju naredila krivico, pa bi tako ali tako prišlo spontano, ob krikih navdušenja in groze hkrati.
Če bi ga imel James Dean …
Če bi tistega usodnega 30. septembra 1955 na križišču kalifornijskih avtocest highway 41 in 46 namesto spyderja 550 "little bastard" tega boxsterja gnal upornik, filmski idol James Dean, bi se verjetno brez težav izognil tistemu nesrečnemu fordu …
Tehnična evolucija pa žal zahteva tudi tovrstni davek. Slava jima, spyderju in Deanu, saj je tudi zaradi njiju porsche boxster S danes tako preklemano hiter, tako preklemano osredotočen in vodljiv ter tako preklemano dober in na srečo tudi bistveno bolj varen.
Tehnična evolucija pa žal zahteva tudi tovrstni davek. Slava jima, spyderju in Deanu, saj je tudi zaradi njiju porsche boxster S danes tako preklemano hiter, tako preklemano osredotočen in vodljiv ter tako preklemano dober in na srečo tudi bistveno bolj varen.
Daljši, širši, nižji in s krajšim prvim previsom eleganten kot še nikoli
Da, ta zares agilen športni dvosed se res želi otresti vseh dvomljivih senc nekakšne očitane cenenosti iz preteklosti in postati popolnoma imun proti zlobnim jezikom, nakazuje njegova – gledano z boka, kjer so za slabe tri centimetre oblikovalci posekali prvi previs – najelegantnejša oblika do zdaj. Ta pa je hkrati še bolj športno osredotočena.
Boxster je izgubil tudi 30 kilogramov in dober centimeter v višino, kar seveda ni veliko, a dovolj, da še nekoliko odločneje "sune" in je na cesti videti kot "nabildani" Bode Miller v smukaški preži sredi wengenske strmine.
Novi boxster je zrasel precej previdno, zadržano, saj ni želel postati prevelik in preokoren. V dolžino je tako daljši le za dobre 3 centimetre, 6 centimetrov je pridobilo njegovo medosje, v iskanju popolne vozne uravnoteženosti pa so inženirji razširili tudi oba koloteka. Če doplačate še 20-palčna platišča, pa je avto zlasti v rumeni barvi res skoraj neustavljivo privlačen.
Doživel je torej oblikovno-značajsko preobrazbo, ki ga dela tako rekoč popolnega. Je vpadljiv in eleganten ter drzen, a nikakor nesramen. Pravi porsche brez kančka dvoma. Njegovo zrelostno in agresivno držo, prežeto z očitno gepardovo kondicijo, pa smo sicer takoj opazili že na domači predstavitvi.
Boxster je izgubil tudi 30 kilogramov in dober centimeter v višino, kar seveda ni veliko, a dovolj, da še nekoliko odločneje "sune" in je na cesti videti kot "nabildani" Bode Miller v smukaški preži sredi wengenske strmine.
Novi boxster je zrasel precej previdno, zadržano, saj ni želel postati prevelik in preokoren. V dolžino je tako daljši le za dobre 3 centimetre, 6 centimetrov je pridobilo njegovo medosje, v iskanju popolne vozne uravnoteženosti pa so inženirji razširili tudi oba koloteka. Če doplačate še 20-palčna platišča, pa je avto zlasti v rumeni barvi res skoraj neustavljivo privlačen.
Doživel je torej oblikovno-značajsko preobrazbo, ki ga dela tako rekoč popolnega. Je vpadljiv in eleganten ter drzen, a nikakor nesramen. Pravi porsche brez kančka dvoma. Njegovo zrelostno in agresivno držo, prežeto z očitno gepardovo kondicijo, pa smo sicer takoj opazili že na domači predstavitvi.
Suveren v vseh pogojih
Ko smo v redakcijo dobili rumenega lepotca, je na naših cestah kot zakletogostoval sam Pozejdon. Stoletne vode so izdatno namočile vse najlepše ceste v naši državici. Ob treh zjutraj smo nemočno in sila nejevoljno zrli v mokro in spolzko cesto. A če je res tako dober, bo moral kaj pokazati tudi, ko pod kolesi ni zanesljivega oprijema poletnega asfalta. In smo šli v dež …
Na vsak voznikov gib se odzove kot beli morski pes na kri
Tipanje, iskanje meja fizike je na mokrem asfaltu v avtomobilu, ki se na vsak voznikov gib odzove tako odločno kot beli morski pes na kri, vsekakor svojevrstno doživetje, ki ga je skoraj nemogoče do potankosti opisati z besedami. Žal.
Vsak naslednji zavoj za volanom tega avtomobil pričakuješ vzhičeno in ko ga je konec, najprej le debelo gledaš in se čudiš izjemnosti tehnike, ki se zmore tako očitno posmehovati fiziki. Potem pa takoj pohodiš, se spontano nasmehneš motorni zagnanosti in že iščeš nov izziv, levi ali pa desni, zaprt, srednje hiter, hiter, saj ni pomembno, samo da je in da čim dlje traja.
Lahko vam povemo, da smo se na cesti med Kočevjem in Dvorom na trenutke počutili tako samozavestno, da bi brez težav rokavico vrgli tudi kralju dežja Michaelu Schumacherju. Da, saj se zavedamo, da bi v resnici le nebogljeno gledali v izpuh sedemkratnega prvaka formule 1, ampak avto je res tako zelo uravnotežen, tako natančen, da si v njem preprosto vse bolj in bolj pogumen, samozavesten ...
Ko zaviješ, gre nos v zavoj s tako natančnostjo kot krogla iz ostrostrelske puške, saj ni skoraj nikakršnega odstopanja od začrtane smeri, ki jo narekuje kot koles. Preprosto briljantno.
Vsak naslednji zavoj za volanom tega avtomobil pričakuješ vzhičeno in ko ga je konec, najprej le debelo gledaš in se čudiš izjemnosti tehnike, ki se zmore tako očitno posmehovati fiziki. Potem pa takoj pohodiš, se spontano nasmehneš motorni zagnanosti in že iščeš nov izziv, levi ali pa desni, zaprt, srednje hiter, hiter, saj ni pomembno, samo da je in da čim dlje traja.
Lahko vam povemo, da smo se na cesti med Kočevjem in Dvorom na trenutke počutili tako samozavestno, da bi brez težav rokavico vrgli tudi kralju dežja Michaelu Schumacherju. Da, saj se zavedamo, da bi v resnici le nebogljeno gledali v izpuh sedemkratnega prvaka formule 1, ampak avto je res tako zelo uravnotežen, tako natančen, da si v njem preprosto vse bolj in bolj pogumen, samozavesten ...
Ko zaviješ, gre nos v zavoj s tako natančnostjo kot krogla iz ostrostrelske puške, saj ni skoraj nikakršnega odstopanja od začrtane smeri, ki jo narekuje kot koles. Preprosto briljantno.
Stikalo poguma
Tudi ko je vstopna hitrost v zavoj že tako visoka, da možgani roke nehote pripravijo na reševalne manevre sukanja volana, se v resnici ne zgodi nič. Res pa je, da to lahko spremeni pritisk na stikalo sport plus.
To stikalo odpre nove dimenzije, a zahteva nekoliko več vozniškega poguma in znanja. Pošteno namreč poreže pristojnosti stabilizacijske elektronike. Odzivnost podvozja, motorja, PDK-menjalnika in pedala za plin ter šasije pa spravi tako rekoč na dirkaško raven. Tudi štartni program "launch control" je po novem opcijski del elektronskega repertoarja tega porscheja. Potem veste, da misli resno.
Boxster po aktivaciji tega stikala preprosto zaživi v drugačnem tempu. Postane celo večji, vozno bolj zahteven pobalin kot brat z oznako 911. In če je tudi voznik res zmožen prispevati svoj delež zahtevanega znanja za vožnjo po robu, je to zares to.
To stikalo odpre nove dimenzije, a zahteva nekoliko več vozniškega poguma in znanja. Pošteno namreč poreže pristojnosti stabilizacijske elektronike. Odzivnost podvozja, motorja, PDK-menjalnika in pedala za plin ter šasije pa spravi tako rekoč na dirkaško raven. Tudi štartni program "launch control" je po novem opcijski del elektronskega repertoarja tega porscheja. Potem veste, da misli resno.
Boxster po aktivaciji tega stikala preprosto zaživi v drugačnem tempu. Postane celo večji, vozno bolj zahteven pobalin kot brat z oznako 911. In če je tudi voznik res zmožen prispevati svoj delež zahtevanega znanja za vožnjo po robu, je to zares to.
Bavarec Z4 mu zna celo pokazati zobe, če sredinskemu postavljenemu motorju niste vozniško dorasli
Njegova nemška konkurenca, mestni tekmec SLK ali pa bavarska Z4 in TT, so z oznakami AMG, M in S na papirju celo močnejši, a v praksi jim, zlasti mercedesu, proti boxsterju zmanjka tiste kirurške natančnosti, lahkotnosti in mističnosti inženirskega "magic toucha" v milimetre do bankine, a ne prek v prah in pogubo.
Je pa res, da se predvsem zaradi postavitve pogonskega sklopa – motor spredaj, pogon zadaj – v BMW-ju Z4 bolj čuti, kdaj bo avtomobil zdrsnil, in tudi, ko zdrsne, boste Bavarca lažje lovili, lažje kontrolirano peljali počez. No, TT pa bi temu porscheju utegnil razmeroma uspešno parirati s svojim quattrom.
Ja, Z4 bi mu tudi med ovnik znal vsaj pokazati zobe, če ne celo kaj drugega. Boxsterjeva sredinska postavitev motorja je fizikalni ideal, ki pa nedvomno zahteva vozniško znanje, še posebej če se igrate z zakoni oprijema.
Je pa res, da se predvsem zaradi postavitve pogonskega sklopa – motor spredaj, pogon zadaj – v BMW-ju Z4 bolj čuti, kdaj bo avtomobil zdrsnil, in tudi, ko zdrsne, boste Bavarca lažje lovili, lažje kontrolirano peljali počez. No, TT pa bi temu porscheju utegnil razmeroma uspešno parirati s svojim quattrom.
Ja, Z4 bi mu tudi med ovnik znal vsaj pokazati zobe, če ne celo kaj drugega. Boxsterjeva sredinska postavitev motorja je fizikalni ideal, ki pa nedvomno zahteva vozniško znanje, še posebej če se igrate z zakoni oprijema.
Za 100.000 evrov dobite tri hot hatche ali pa nissana 370Z, pa še za servis in registracijo vam ostane nekaj.
Pa smo še pri ceni! Če mislite 100.000 evrov jemati na lizing, ga kar takoj pozabite. Vemo, da je težko! Raje se zapodite v hot hatch vode, megane RS infocus ST nimata veliko manjše konjenice, a velike dirkaške ambicije, pa še lizing obrok za njiju ne bo dosegel nepremičninske anuitete. Tega pa ne moremo trditi, če se boste zadolžili za boxsterja.
Obstaja pa še ena alternativa. Nissan 370Z roadster. Cenejši, močnejši, a manj karizmatičen in tehnično v primerjavi z boxsterjem precej podhranjen. Sune pa tudi dobro.
Veljalo pa bi poškiliti tudi k precej cenješi, a presentljivo razburljivi toyoti GT86.
Lahko pa se požvižgate na krizo in greste tudi navzgor, kupite brata caymana ali 911, pa Ferrarijevo californijo …
Obstaja pa še ena alternativa. Nissan 370Z roadster. Cenejši, močnejši, a manj karizmatičen in tehnično v primerjavi z boxsterjem precej podhranjen. Sune pa tudi dobro.
Veljalo pa bi poškiliti tudi k precej cenješi, a presentljivo razburljivi toyoti GT86.
Lahko pa se požvižgate na krizo in greste tudi navzgor, kupite brata caymana ali 911, pa Ferrarijevo californijo …
3,4-litrski atmosferski boksermotor je v umirejenm ciklu zahteval le 7,1 litra na 100 kilometrov
Oznaka S pomeni, da je bil v testnem lepotcu bližje sredini avtomobila nameščen 3,4-litrski šestvalnjik z bati pod kotom 180 stopinj, bokser zasnova, torej. Ta atmosferski stroj z DFI vbrizgom je neverjetno odziven, glasovno bistveno bolj prepričljiv kot v predhodniku in energijsko za 15 odstotkov bolj učinkovit. Na našem testnem krogu je v umirjenem ciklu zahteval le 7,1 litra goriva na 100 kilometrov. Seveda pa položaj in zasnova motorja prinašata še izjemno nizko postavljeno težišče, zato se boxster pelje kot gokart.
Nasmeh na obraz prikliče tudi delovanje indikatorja ustrezne prestave. Ta tukaj ni za eko okras, temveč za to, da voznika opominja, da sedi v športniku. Ja, prav ste slišali. Skrbi, da so obrati vedno tam, kjer voznika lahko računa na "kilovatno-navorski motorni cunami".
Nasmeh na obraz prikliče tudi delovanje indikatorja ustrezne prestave. Ta tukaj ni za eko okras, temveč za to, da voznika opominja, da sedi v športniku. Ja, prav ste slišali. Skrbi, da so obrati vedno tam, kjer voznika lahko računa na "kilovatno-navorski motorni cunami".
PDK - hitrejši od roke in bliskovit kot voznikove misli
Vedno znova navdušuje tudi bliskovito prestavljanje dvosklopčnega samodejnega menjalnika PDK. Tega po hitrosti pretikanja ne prehiti niti voznikova roka, še bolj pa navdušuje njegova inteligenca, povemo vam, teh zobnikov ne boste nikoli zmedli, ujeli nepripravljenih.
Je, pa res, da bi bila + in - sekvenca hoda prestavne ročice lahko obrnjena po dirkaško kot pri BMW-ju. Torej nižja naprej in višja nazaj, če se že gremo športnost, kaj ne porsche?
No, razni strokovnjaki menijo, da je Porsche povsem brez potrebe v boxsterja namestil menda bolj sintetičen elektromehanski volanski mehanizem, ki je zamenjal hidravlični servo. Morda bi kakšno hibo pri tem res občutil le profesionalni testni voznik. Za večino nas pa je tudi ta mehanizem povsem neposreden, poln komunikacije in mu po pravici ne moremo očitati prav ničesar. Zato naj to zveni bolj kot zanimivost, ne pripomba.
Je, pa res, da bi bila + in - sekvenca hoda prestavne ročice lahko obrnjena po dirkaško kot pri BMW-ju. Torej nižja naprej in višja nazaj, če se že gremo športnost, kaj ne porsche?
No, razni strokovnjaki menijo, da je Porsche povsem brez potrebe v boxsterja namestil menda bolj sintetičen elektromehanski volanski mehanizem, ki je zamenjal hidravlični servo. Morda bi kakšno hibo pri tem res občutil le profesionalni testni voznik. Za večino nas pa je tudi ta mehanizem povsem neposreden, poln komunikacije in mu po pravici ne moremo očitati prav ničesar. Zato naj to zveni bolj kot zanimivost, ne pripomba.
Paket sport chrono, pa PTV sistem ...
Zahtevnim voznikom je namenjen tudi doplačljivi paket sport chrono, katerega del je tudi prej opisano stikalo poguma sport plus. Bistvo tega paketa pa je seveda tudi sistem vektorskega razporejanja navora (Porsche Torque Vectoring), ki je dopolnjen z delno mehansko zaporo diferenciala (med 22 in 27 odstotki). Še bolj sofisticirani element, paketa chrono, pa so elektronsko nadzorovani dinamični nosilci vpetja menjalnika, ki se ob aktivaciji voznega režima sport plus prilagajajo vozni dinamiki in tako še dodatno dušijo oscilacije in vibracije vsega pogonskega sklopa.
V nekaj stavkih
Bolj odzivnega, močnejšega, zabavnejšega in med ovinki stabilnejšega avtomobila v resnici na cesti res ne potrebujete. Novi boxster S tu preprosto na novo postavlja merila sodobnega športnega dvoseda s platnenim pokrivalom. Je lepši, evolucijsko dozorel in dovolj prestižen ter vpadljiv. Lahko je udoben in skoraj piflarsko civiliziran ter pohleven, kot da poje v cerkvenem zboru. Z dvema prtljažnikoma pa celo presenetljivo uporaben. A ko ga izzove sunek desnice, je takoj na položaju in nemudoma pripravljen samega hudiča ujeti za rep. Ne glede na to, kje je tisti hip – na autobahnu ali med gorjanskimi ovinki. Je vozno preprosto čudovit, tehnično in varnostno dovršen ter žal tudi precej drag. Še enkrat: je čisto pravi porsche in pika!
Cena testnega vozila: 100.117 EUR
Cena osnovne različice: 58.672 EUR (porsche boxter)
Osnovna cena testnega vozila: 72.152 EUR (porsche boxter S)
Skupna cena dodatne opreme: 27.965 EUR
Dodatna oprema: celotno usnjena notranjost v modri barvi: 3804 EUR; dvoconska avtomatska klimatska naprava: 941 EUR; zatemnjeni zgornji rob vetrobranskega stekla: 129 EUR; dinamični Bi-xsenonski žarometi z čiščenjem: 868 EUR; vetrna zaščita: 331 EUR; el. zložljiva zunanja ogledala: 367 EUR; tempomat: 486 EUR; 20-palčna platišča Carrera S: 1766 EUR; PASM Porsche Active Suspension Management: 1766 EUR; parkirni sistem spredaj in zadaj: 1089 EUR; ogrevani sedeži: 515 EUR; hlajenje sedežev: 1148 EUR; PDK avtomatski menjalnik: 3495 EUR; sport chrono paket: 2503 EUR; PTV Porsche Torque Vectoring: 1620 EUR; Sport Design volanski obroč: 515 EUR; preproge: 132 EUR; gasilni aparat: 185 EUR; telefonski modul: 956 EUR; BOSE Sound System: 1457 EUR; navigacijski modul za PCM: 3892 EUR
Osnovna cena testnega vozila: 72.152 EUR (porsche boxter S)
Skupna cena dodatne opreme: 27.965 EUR
Dodatna oprema: celotno usnjena notranjost v modri barvi: 3804 EUR; dvoconska avtomatska klimatska naprava: 941 EUR; zatemnjeni zgornji rob vetrobranskega stekla: 129 EUR; dinamični Bi-xsenonski žarometi z čiščenjem: 868 EUR; vetrna zaščita: 331 EUR; el. zložljiva zunanja ogledala: 367 EUR; tempomat: 486 EUR; 20-palčna platišča Carrera S: 1766 EUR; PASM Porsche Active Suspension Management: 1766 EUR; parkirni sistem spredaj in zadaj: 1089 EUR; ogrevani sedeži: 515 EUR; hlajenje sedežev: 1148 EUR; PDK avtomatski menjalnik: 3495 EUR; sport chrono paket: 2503 EUR; PTV Porsche Torque Vectoring: 1620 EUR; Sport Design volanski obroč: 515 EUR; preproge: 132 EUR; gasilni aparat: 185 EUR; telefonski modul: 956 EUR; BOSE Sound System: 1457 EUR; navigacijski modul za PCM: 3892 EUR
Za pikolovce
Pikolovce? Kaj lahko zameriš avtomobilu, ki ti sprošča ogromne količine hormona sreče, ko ga ženeš skozi najljubše zavoje. Kot bi najboljšemu prijatelju očital nepomembne malenkosti. No, ja, pretiravamo, nihče ni brez napak in tudi porsche boxster S glede tega ni izjema. Električna ročna zavora lepo pristoji "poštiraknemu" družinskemu enoprostorcu, ne pa emocionalnemu roadsterju z dirkaško dušo, to je treba priznati. Ne vem, zakaj so tej "kvazi hot fori" podlegli tudi inženirji v Stuttgartu.
Poraba na testnem krogu: 12,8 l/100 km
Mestno: 12,7 l/100 km
Avtocesta: 8,8 l/100 km
Umirjeno: 7,1 l/100 km
Športno: 22,6 l/100 km
Dolžina testnega kroga 141,4 km; 16,7 km mesto / 44,9 km avtocesta / 38,9 km podeželje umirjeno / 40,9 km podeželje športno. Testni krog prevozimo z vsakim testnim vozilom. Povprečne porabe goriva za posamezne režime vožnje so preračuni podatkov potovalnega računalnika.
Porsche boxster S |
razred športnih vozil; 2-vrati roadster, 2 sedeža |
Motor |
bencinski, tekočinsko hlajeni, 6-valjni, vrstni, 4 ventili na valj; delovna prostornina: 3436 cm3; največja moč: 232 kW pri 6700 vrt/min; največji navor: 360 Nm pri 4500 - 5800 vrt/min |
Prenos moči |
pogon na zadnji kolesi; 7-stopenjski samodejni PDK menjalnik; pnevmatike spredaj: 235/35 R20, zadaj: 265/35 R20 |
Mere, mase |
dolžina: 4374 mm, širina: 1801 mm, višina: 1281 mm; medosna razdalja: 2475 mm; masa praznega vozila: 1350 kg; največja dovoljena masa vozila: 1685 kg; prostornina prtljažnika: 280 l (150 l spredaj/ 130 l zadaj) |
Zmogljivosti in poraba |
največja hitrost: 277 km/h; čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 4,8 s; mestna vožnja: 11,2 l/100 km, odprte ceste: 6,2 l/100 km, kombinirano: 8,0 l/100 km; povprečna avtonomija: 800 km; prostornina posode za gorivo: 64 l; emisije: 188 g CO2/km |
Varnost |
čelni zračni blazini za voznika in sovoznika; stranski zračni blazini za voznika in sovoznika; zaščita pri prevračanju; isofix; ABS, ASR, ABD, EDTC, BA; ocena NCAP: neocenjen |
Oprema |
program sport; meglenke; strat/stop sistem; električna pomična stekla in ogledali (ogrevani); dvižni zadnji spojler; električno zložljiva platnena streha (do 50 km/h) z ogrevanim zadnjim steklom; sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah; električno nastavljiva sedeža; 3-kraki usnjen volan; potovalni računalnik; tempomat; senzor za dež; sredinsko nameščena dvojna izpušna cev; notranje vzvratno ogledalo s samodejno zatemnitvijo; radio, CD, mp3, Bluetooth, iPod, USB, 4 zvočniki, 7-palčni zaslon občutljiv na dotik; funkcija žarometov "follow me home"; dnevne LED luči; parkirni senzorji zadaj; bi-ksenosnski žarometi; električna ročna zavora; alarmna naprava |
Garancija |
2-letno splošno jamstvo, 10-letno jamstvo zoper prerjavenje, 3-letno jamstvo za lak; 2-letno jamstvo pomoči na cesti |
Natančnost merilnikov, najnižje število vrtljajev:
Hitrost po števcu | Hitrost po Garminu | Vrtljaji motorja | Prestava |
50 km/h | 48 km/h | 1200 vrt/min | 6. prestava |
90 km/h | 88 km/h | 1550 vrt/min | 7. prestava |
130 km/h | 127 km/h | 2200 vrt/min | 7. prestava |
Redno servisiranje do 120.000 km: 3390 EUR
30.000 km: 650 EUR / 60.000 km: 750 EUR / 90.000 km: 1200 EUR / 120.000 km: 790 EUR
Časovni interval med servisi je največ 2 leti.
Približen izračun (podatki odstopajo od vozila do vozila) nam je priskrbela PR-služba slovenskega zastopnika.
Časovni interval med servisi je največ 2 leti.
Približen izračun (podatki odstopajo od vozila do vozila) nam je priskrbela PR-služba slovenskega zastopnika.
Preberite še:
Prva vožnja: Boxster
Tretji boxster je, izboljšan v vseh pogledih in šestnajst let po predstavitvi prvega, odrasel.
Prva vožnja: 911
Porsche z novo generacijo ikone nadgrajuje v petdesetih letih nabrano znanje in dokazuje, da revolucija ni potrebna, če le evolucija ubira skrbno izbrane korake. 911 carrera je šolski primer.
Porsche panamera sport turismo – športni in hibridni "shooting brake"
Porsche je s študijo panamere sport turismo pokazal, da s športnim karavanom shooting brake misli povsem resno in da bo z njim napadel mercedesa CLS-a.
Porsche spyder tudi po 60 letih ohranja uporniški duh Jamesa Deana
To je bil prvi Porschejev avtomobil z uspehi v motošportu in avtomobil, v katerem je življenje izgubil James Dean. Skupaj sta postala ikoni. Po zaslugi Davida Whita je tak avtomobil tudi v Sloveniji.
Za nekdanji Gatesov porsche 911 turbo 64 tisoč evrov
Na dražbi avstrijske hiše Dorotheum so prodali številne zanimive starodobnike in avtomobile znanih predhodnih lastnikov. Med temi je bil tudi porsche 911 turbo, čigar prvi lastnik je bil Bill Gates.
Premožni uživač in porsche GT3 RS
Jorge je eden redkih lastnikov športnih avtomobilov, ki jih želi in zna peljati športno. Med svojimi konjički zato najraje uživa v ekskluzivnem porscheju GT3 RS. Privoščili smo si dan v njegovi koži.
Z električnim športnikom po poligonu na Vranskem
Siemens je na poligonu na Vranskem predstavil eksperiment s področja razvoja električne mobilnosti, ki temelji na predelanem porscheju 911.
Foto: Miha Merljak
Video: Porsche
Ni komentarjev:
Objavite komentar